söndag 27 december 2009

...God fortsättning!

Julen har mer eller mindre passerat och vi har haft det lugnt och skönt hemma. Lite besök hos olika släktingar, och några har varit här. Julmat rätt över! Så nu börjar man tröttna lite...

Upptäckte att det är nästan en hel månad sedan jag skrev något här... Har varit inne på en hel del sticksidor och vunnit garn och en stickbok! Fantastiskt roligt! ... och oväntat! Gäller bara att göra något av det också!

Det blev några Åremössor under granen och de som fick dem blev glada. Ett gott betyg! Har nog stickat färdigt sådana för ett tag framöver. Håller just nu på med en sjal i det naturvita garn min mamma köpte i England på 70-talet (skrev om det i ett av mina första inlägg, men har repat upp det jag började på då). Har upptäckt att jag inte gjort rätt hela vägen men det får gå... Bild kommer när den är färdig.

Nyår kommer snart - firas här hemma med goda vänner, god mat och fyrverkerier vid tolvslaget. Hoppas bara det blir lite kallare - just nu är det 2+ och snön försvinner... :(

Vill önska alla ett gott slut och ett gott nytt - för nu blir det nog inget mer inlägg innan året tar slut... Nytt år, nya förväntningar, nya upplevelser, nya tag!

P.S: Stickcafé i Kungälv 20/1 - ska försöka ta mig dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar