onsdag 5 augusti 2009

Idag...

... sticker det upp ett par små strån i 'morotslandet'! Fantastiskt! Nu är det ju spännande på riktigt! Gäller att vattna nu när det är så varmt och gott!

Idag har barnen och jag varit på stranden hela dagen. Det fick bli mackor fika och frukt i matsäckskorgen (inte ens kaffe!) för det blev plötsligt bråttom när kompisarna kom ner för backen och frågade om vi skulle hänga med ner till Kåkenäs - och vi hade fortfarande pyjamasarna på! Skönt var det i alla fall och barnen kunde sköta sig själva med bad och krabbfiske. Vädret var fantastiskt! Och så är det så skönt att prata med alla Strandnorumsmänniskor man träffar på som man inte sett på ett tag, och höra hur deras sommar varit. Idag fick jag höra bra historier om Mallis-semester och camping-semester.

Fick också tips om något jag inte visste fanns - mattermos! Åsa (som hade korv och makaroner med till sina barn) undrade vilken planet jag kom från som inte hade koll på detta... Jag fick ju åka och köpa en när jag handlade mat... Fast imorgon har jag planerat tunnbrödsrullar med lax till lunch - så termosen får vänta lite med att invigas!

Det blev inget stickcafé på Mariagården för mig idag - det hanns inte med riktigt -men det kommer flera antar jag, och Irene har lovat att hänga på.

Imorgon kommer mamma hit på dagen, så vi får se vad vi hittar på. Till kvällen ska vi på kojfest hos barnens kompisar - måste bara komma på något bra till kojan som present!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar